وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

ظرفیت تولید فولاد هرمزگان دو برابر می‌شود

 ظرفیت تولید فولاد هرمزگان با افزایش دو برابری از یک میلیون و 500هزار تن فعلی به 3 میلیون تن ارتقاء خواهد یافت.
ایلنا:مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه از برنامه این شرکت برای دو برابر شدن ظرفیت تولید فولاد هرمزگان خبر داد.
به گزارش ایلنا، محمد مسعود سمیعی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی با پیمانکار خارجی - بخش فولاد سازی – فولاد هرمزگان آغاز شده تا ظرفیت تولید این کارخانه به سه میلیون تن افزایش یابد.
به گفته وی ،‌ بدین ترتیب با اجرایی شدن این برنامه، ظرفیت تولید فولاد هرمزگان با افزایش دو برابری از یک میلیون و 500هزار تن فعلی به 3 میلیون تن ارتقاء یابد.
وی یادآور شد : پیشتر در زمان انعقاد قرارداد ساخت این کارخانه، تصریح شده بود که زیربنای طرح برای تولید 3 میلیون تن فولاد خام (شمش) اجرایی شود از همین رو با توجه به پتانسیل موجود، دو برابر شدن ظرفیت تولید این کارخانه در زمان کمتری نسبت به یک طرح جدید انجام می شود.
فولاد هرمزگان،‌ روزهای پایانی سال گذشته در یک مزایده توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان خریداری شد و در حال حاضر نیز به عنوان زیر مجموعه "مبارکه" برنامه توسعه را پیش رو دارد.

فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور با تولید تختال هایی(نوعی شمش) به طول 6 تا 12 متر و عرض 90 سانتی متر تا 2 متر ، حتی در منطقه خاورمیانه نیز کم نظیر محسوب می شود. این شرکت نخستین شمش در خط نورد پیوسته را در فروردین ماه امسال تولید کرد.


ایلنا