وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

رتبه تولید فولاد و سیمان ایران در جهان ارتقا یافت

 تهران - سرپرست وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: در دولتهای نهم و دهم ظرفیت تولید صنایع فولاد، سیمان و مواد معدنی کشور دو برابر گذشته بوده، و در این سال ها رتبه ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان ارتقا یافته است.


طی دولت نهم و دهم؛

رتبه تولید فولاد و سیمان ایران در جهان ارتقا یافت

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت صنایع و معادن، 'مهدی غضنفری ' با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم سرمایه گذاری های خوبی در بخش صنعت و معدن کشور ایجاد شده است ، تصریح کرد: با توجه به وجود مزیت های فراوان کشور در حوزه صنعت و معدن می توان علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال به بخش صادرات نیز پرداخت.
30 درصد ارزش بورس مربوط به معدن و صنایع معدنی کشور است
سرپرست وزارت صنایع و معادن افزود: اکنون 30 درصد ارزش بورس کشور مربوط به معدن و صنایع معدنی است که ظرفیت بالای بخش معدن کشور را نشان می دهد.
غضنفری به ارتقای پنج پله ای رتبه جهانی ایران در تولید فولاد و سیمان و مقایسه برخی از شاخص های سال های 1384 با زمان حاضر پرداخت و گفت: سال های گذشته رتبه کشور ایران در فولاد 21 بود و اکنون به 16 رسیده و این امر صعود پنج پله ای ایران در جهان را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش ثمربخش بوده است، ادامه داد: همچنین رتبه ایران در تولید سیمان از 14 به 9 ، آلومینیم از 26 به 24 ، سنگ های تزیینی از سه به دو ، سنگ ساختمانی از پنج به چهار ارتقا پنج پله ای در جهان داشته است.
سرپرست وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: رتبه ایران در تولید مس کاتدی و سنگ آهن نیز به ترتیب از 22 به 18 و 13 به 10 ارتقا یافته است.
ظرفیت دو برابری تولید فولاد خام و مواد معدنی
سرپرست وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سال 1384 ظرفیت تولید فولاد خام 10 میلیون تن بوده که اکنون به 20میلیون تن رسیده و این امر بیانگر دو برابری ظرفیت تولید این محصول در کشور است.
به گفته ی غضنفری ظرفیت تولید مواد معدنی در سال 1384 ، 150 میلیون تن بوده که اکنون به 280 میلیون تن رسیده است.
اجرای 78 طرح با هشت هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری
سرپرست وزارت صنایع و معادن بااشاره به اینکه در دولتهای نهم و دهم در بخش معدن و صنایع معدنی 78 طرح با هشت هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی در استان کرمان با بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
وی به افتتاح هفت طرح استانی تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: با افتتاح این طرح ها، ظرفیت های موجود استان در بخشهای تولیدی همچون کنستانتره، آهن اسفنجی، کک ، کنستانتره زغال سنگ و مس کاتدی تا دو برابرافزایش می یابد.
غضنفری اضافه کرد: در این راستا ظرفیت تولید کنتسانتره استان کرمان از شش میلیون به 12 میلیون تن یعنی دو برابر خواهد رسید.
اقدامات دولت در فضای سیاسی نادیده گرفته نشود
وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه زحمات و تلاش دولتمردان، مدیران و مهندسان در خصوص بخش های صنعتی و معدنی کشور مناسب است ، تصریح کرد که پروژه های افتتاحی در بخش صنعت و معدن باعث ایجاد نشاط و امید در مردم می شود و از اصحاب رسانه خواست تا اطلاع رسانی دقیق و کاملی در این خصوص داشته باشند.
غضنفری با بیان اینکه در هفته صنعت و معدن مقرر شد 464 طرح به بهره برداری برسد، افزود: تاکنون از این تعداد 176 طرح افتتاح شده و 288 طرح باقی مانده که بتدریج افتتاح می شود.
وی ادامه داد: بهره برداری از این طرح ها تاثیر بسزایی در سرمایه گذاری و ایجاد فضای مثبت کسب و کار در سطح ملی و استانی داشته است و اقداماتی از این دست در فضای رقابت سیاسی نادیده گرفته نشود.
تولید مبنای وزارت جدید صنعت ، معدن و تجارت
غضنفری گفت: تولید به عنوان کار، مبنایی در وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

وی افزود: معتقدم تولید مبنای صادرات است و تجارت می تواند محرک تولید باشد به این معنی که تولید، صادرات و تجارت می تواند دست به دست یکدیگر داده و منجر به ارز آوری، اشتغال و توسعه بیشتر برای کشور شود.


خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)