وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

ورود فولاد بخش‌خصوصی به بورس در صورت تامین شمش با قیمت ترجیحی

 خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در واکنش به ابلاغ مصوبه دولت برای عرضه فولاد تمام تولید داخل در بورس کالاگفت: مصوبه‌ای در این مورد به فولاد سازان بخش خصوصی ابلاغ نشده اما اگر شمش با قیمت ترجیحی در اختیار این تولید کنندگان قرار گیرد، امکان عرضه محصولاتمان در بورس فراهم می‌شود.

رئیس انجمن فولاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
ورود فولاد بخش‌خصوصی به بورس در صورت تامین شمش با قیمت ترجیحی


حمیدرضا طاهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: دولت قادر است برای تنظیم بازار فولاد، تعرفه واردات این محصول را تغییر دهد و نسبت به کاهش آن اقدام کند ولی ما در این مورد مقاومت کرده‌ایم زیرا اگر تعرفه واردات کاهش یابد کشورهای صادر کننده فولاد به ایران نیز از فرصت استفاده کرده و قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند.
وی تصریح کرد: در نهایت سود حاصل از این مسئله نصیب خارجی‌ها می‌شود.
طاهری زاده با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه تمام نیاز کشور تولید میلگرد در داخل انجام می‌شود، گفت: فقط برخی انواع خاص میلگرد به کشور وارد می‌شود ولی بیشتر نیاز داخلی به ویژه در بخش ساختمانی از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: دولت قادر است تعرفه واردات میلگرد ساختمانی را از 11 درصد تا 7 یا 8 درصد کاهش دهد ولی مسلماً این مسئله به تولید داخل لطمه می‌زند.
به گفته طاهری‌زاده اگر مواد اولیه به اندازه کافی در اختیار کارخانه‌های فولاد قرار گیرد، امکان فعال شدن تمام ظرفیت کارخانه‌ها وجود دارد و تمام ظرفیت 7 میلیون تنی تولید داخل فعال خواهد شد.
وی تأکید کرد: اگر همانطور که سنگ آهن با یارانه در اختیار ذوب آهن و فولاد مبارکه قرار می‌گیرد شمش فولاد نیز با قیمت ترجیحی در اختیار فولاد سازان بخش خصوصی قرار گیرد، عرضه فولاد تولیدی این بخش در بورس امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته رئیس انجمن فولاد حدود 84 درصد قیمت تولید محصولات نوردی به شمش تعلق دارد و در حال حاضر اختلاف قیمت فولاد در بورس و خارج از بورس کیلویی 40 تا 50 تومان است.


خبرگزاری فارس