وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

مروری بر مهمترین اخبار معدنی هفته تولید فولاد ‌١٣درصد افزایش یافت

 اعلام انجمن جهانی فولاد مبنی بر رشد 13 درصدی تولید فولاد خام ایران مهمترین خبر معدنی هفته گذشته را رقم زد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در پنج ماهه‌ ‌امسال با افزایش 13 درصدی به رقم پنج میلیون و 583 هزار تن رسید. در پنج ماهه‌ سال جاری رشد تولید فولاد خام ایران از همه‌ کشورهای عمده‌ تولیدکننده‌ی فولاد خام در جهان به غیر از ترکیه بالاتر بوده است.


ظرفیت تولید سیمان افزایش می‌یابد
در خبر دیگری در این هفته مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد امسال ظرفیت تولید سیمان به ‌81.5 میلیون تن می‌رسد.
به گفته محمد فاطمیان، ظرفیت تولید سیمان کشور با 9 میلیون و 500 هزار تن افزایش از 72 میلیون تن در پایان سال گذشته به 81 میلیون و 500 هزار تن در سال 1390می‌رسد.
به گفته وی در حال حاضر 63 کارخانه سیمان با 94 کوره پخت در کشور فعال است و در سال جاری نیز شش کارخانه جدید با ظرفیت 9.5 میلیون تن به بهره‌برداری می‌رسد.


برنامه‌ریزی برای رشد تولید در گروه ملی فولاد

در این هفته همچنین مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران از رشد دو برابری ظرفیت تولید شمش این شرکت خبر داد.
عبدالرضا رسولی گفت: طرح کارخانه فولاد سازی گروه ملی از طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرای این کارخانه است. در حال حاضر عملیات اجرایی و ساختمان این کارخانه به پایان رسیده و از ابتدای تیرماه نیز عملیات نصب تاسیسات کارخانه آغاز می‌شود. با راه‌اندازی این کارخانه ظرفیت تولید شمش در گروه ملی فولاد به 2 برابر افزایش می‌یابد.

درخواست سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در زمینه اکتشاف معادن
در خبر دیگری در هفته گذشته نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: چنانچه سالانه 2 میلیارد دلار برای عملیات اکتشاف معادن (شناسایی، حفاری و ذخیره‌یابی) اختصاص یابد در یک دوره 10 ساله می‌توان به ذخایر عظیم فلزی، غیرفلزی و مصالح ساختمانی دست یافت.

به گفته محمدرضا بهرامن، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در 50 سال اخیر در بخش معدن و صنایع معدنی ایران تنها 23 میلیارد دلار بود و ایجاد صنایع بزرگ مانند فولاد، مس، آلومینیوم، ذوب‌آهن و سیمان را به دنبال داشت در حالیکه سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار برای کشور درآمد ایجاد کرده است.


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران