وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

نوسان قیمت بیلت و میلگرد در بازارهای جهانی

 در هفته گذشته، قیمت بیلت در تعدادی از بازارهای جهانی، از روند صعودی و در برخی دیگر از آنها از ثبات برخوردار بوده است.
به گزارش متال بولتن به نقل از سایت کارگزاری سی ولکس کالا در هفته گذشته ثبات بیشتری بر بازارهای جهانی بیلت حاکم بوده و نوسانات دامنه قیمت محدود شده است و اخبار موجود حاکی از شل شدن میزان دادوستد بیلت در برخی از مناطق دنیا است. اخبار موجود نشان می‌دهد که انتظار افت قیمت در میان خریداران در حال افزایش است.
تازه‌ترین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته گذشته، قیمت معاملاتی بیلت در بازار داخلی و صادراتی این کشور، دارای روند تقریبا باثباتی بوده است. کندشدن رشد قیمت آهن قراضه و کاهش معاملات بیلت و میلگرد، موجب شده اغلب تولیدکنندگان بیلت ترکیه، قیمت‌های فروش خود را در هفته مورد بررسی در بازارهای داخلی و صادراتی ثابت نگه دارند. تازه‌ترین قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه به‌طور متوسط 690-680 دلار/تن (تحویل درب کارخانه و بدون احتساب vat) بوده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است. همچنین، قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه معادل 690-680 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است.

هرچند گزارش‌هایی مبنی بر انجام معاملات در سطح قیمت 700 دلار/تن،فوب نیز در بازار منتشر شده است. همچنین، تازه‌ترین قیمت بیلت وارداتی ترکیه معادل670-660 دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که نسبت به قیمت هفته گذشته تغییری نداشته است.

http://www.steels-ne.ws/Bazarahan/Photo-gallery/MiniGal%20Nano%200.3.5/photos/1308118549.jpgافزایش قیمت بیلت CIS
اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت معاملاتی بیلت تولیدکنندگان کشورهای CIS در هفته مورد بررسی معادل 680-670 دلار/تن، فوب دریای سیاه بوده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل بالغ بر 20-10 دلار/تن افزایش داشته است. با توجه به تحولات اخیر در بازار آهن قراضه و ضعیف شدن تقاضای خرید بیلت و محصولات فولادی، در صورت تداوم این شرایط، احتمال تحت‌تاثیر قرار گرفتن قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS دور از انتظار نیست. قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی‌اف‌آر بنادر کشورهای منطقه خلیج فارس 675-670 دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که مربوط به چند هفته قبل است و هنوز اخبار جدیدی از قیمت‌های جدید معاملاتی در بازار منتشر نشده است و قیمت‌ها پیشنهادی است. در بازار ایران، قیمت پیشنهادی بیلت از سوی تولیدکنندگان کشورهای CIS معادل 670-660 دلار/تن، سی‌اف‌آر بنادر شمالی اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود 10 دلار/تن کاهش داشته است.
در همین حال قیمت صادراتی میلگرد در هفته مورد بررسی در تعدادی از بازارهای عمده جهانی از روند صعودی و در بعضی از آنها از ثبات برخوردار بوده است. تعدادی از تولیدکنندگان میلگرد در برخی از کشورها در ادامه سیاست افزایش قیمت فروش خود، در هفته مورد بررسی نیز اقدام به بالابردن قیمت کردند، اما باید توجه داشت که گزارش‌های منتشره حاکی از کند شدن بازار میلگرد و افت تقاضای خرید در مناطق مختلف دنیا است و در صورت تداوم این شرایط انتظار افت قیمت میلگرد وجود دارد.
از بازار ترکیه خبر می‌رسد، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی میلگرد در بازار داخلی این کشور کاهش یافت، ولی قیمت میلگرد صادراتی دارای روند افزایشی بوده است. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه معادل 770-760 دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام شده است که نسبت به قیمت معاملاتی هفته قبل بالغ بر 30-20 دلار/تن افت داشته است. کاهش تقاضای خرید میلگرد در بازار داخلی ترکیه، علت اصلی این کاهش قیمت ذکر شده است. در بخش صادرات، قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه معادل 750-740 دلار/تن، فوب درج شده است، در حالی که قیمت در هفته گذشته، معادل 740-730 دلار/تن، فوب بوده است. اخبار منتشره بیانگر این امر است که صادرات میلگرد ترکیه در حال کند شدن است و عمدتا محمولات کوچکی به کشور مصر صادر می‌گردد و با در نظر گرفتن تحولات اخیر در بازار مواد اولیه تولید و محصولات فولادی، انتظار کاهش قیمت در میان خریداران در حال تقویت است.
در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی در اغلب مناطق این کشور از روند باثباتی برخوردار بوده است. آخرین قیمت میلگرد در منطقه شرق و جنوب چین به ترتیب معادل 4820-4800 یوآن/تن و 5320-5100 یوآن/تن رسید که نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته است. قیمت میلگرد صادراتی چین نیز معادل 710-700 دلار/تن، فوب گزارش شده است که نسبت به هفته قبل ثابت بوده است.
در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی میلگرد تولیدکنندگان کشورهای CIS معادل 710-700 دلار/تن، فوب اعلام گردیده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل تغییری نداشته است.
قیمت گزارش شده برای میلگرد وارداتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، 710-700 دلار/تن، سی‌اف‌آر است که نسبت به قیمت هفته گذشته ثابت بوده است. با توجه به افزایش گرمای هوا در منطقه، تقاضای خرید در اغلب کشورهای منطقه فروکش کرده است. تعدادی از فعالان بازار با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت میلگرد طی چند هفته گذشته، گرمای هوا و کاهش تقاضا و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌نمایند که قیمت میلگرد با تعدیل همراه شود. با توجه به شکل گیری انتظار تعدیل قیمت، فعالیت خرید کشورهای منطقه نیز کاهش یافته است.


روزنامه دنیای اقتصاد - سی ولکس کالا