وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

ریسک های پیش روی صنعت فولاد سازی کشور

 خبرگزاری موج - شرکت فولاد خوزستان اهم ریسک های مربوط به حوزه فعالیت خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار موج، ضعف زیر ساخت حمل و نقل، کمبود تولید کنسانتره سنگ آهن در کشور، عدم اعطای تسهیلات بلندمدت جهت اجرای طرح های توسعه، شرایط نامساعد اقلیمی کارخانه، تکنولوژی قدیمی و کمبود نیروی انسانی متخصص به عنوان مهمترین ریسک های مربوط به حوزه فعالیت فولاد خوزستان عنوان شد.در سال گذشته نماد شرکت فولاد خوزستان در 242 روز از سوی فعالان بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت.فروش این شرکت در سال 89 نسبت به سال 88، از رشد 57 درصدی برخوردار بوده است. مجموع فروش این شرکت در سال 89، 18 میلیون و 55 هزار و 854 میلیون ریال اعلام شده است.
شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته در محصول اسلب هیچ گونه صادراتی نداشته و صادرات بلوم و بیلت آن رقم 352 هزار و 997 میلیون ریال را تشکیل می دهد.
بر اساس این گزارش، برنامه های سال آتی شرکت، تولید سه میلیون تن شمش فولادی جهت اجرای طرح های توسعه شامل افزایش ظرفیت تولید، طرح تامین انرژی پایدار، احداث نیروگاه 500 مگاواتی می باشد.
فاز سوم طرح افزایش ظرفیت کارخانه شرکت شامل افزایش ظرفیت کارخانه از 2، 3 به 5 میلیون تن شمش تولیدی شامل بیلت، بلوم و اسلب عریض می باشد.
این طرح از سال گذشته آغاز شده است و ظرف 60 ماه باید به پایان برسد. سرمایه گذاری 6 هزار و 929 میلیارد ریالی آن نیز شامل 3 هزار و 911 میلیارد ریال و 198 میلیون یورو می باشد.
نحوه تامین مالی آن از طریق 22 درصد آورده سهامداران، 42 درصد تسهیلات بلندمدت ارزی و 27 درصد تسهیلات بلندمدت ریالی توسط بانک های داخلی و 9 درصد به روش BOT می باشد.
با تکمیل این طرح ظرفیت تولید شرکت به میزان 1.8 میلیون تن شمش در سال افزایش می یابد.
این گزارش می افزاید: در طرح تولید فولادهای خاص، ظرفیت 1.5 میلیون تنی فولاد APIX50-80 در دو فاز، فاز اول تولید 300 هزارتن فولاد و درفاز دوم تولید 1.2 میلیون تن فولاد های خاص انجام می گیرد.
این طرح با رشد 18 درصدی در اردیبهشت سال 88 آغاز شده است و مدت اجرای آن 57 ماه تعیین شده است.
نحوه تامین مالی این طرح نیز شامل 32 درصد آورده سهامداران، 40 درصد از طریق وام بلندمدت ارزی و 28 درصد از منابع داخلی شرکت می باشد.

همچنین در طرح تولید وتامین انرژی پایدار، احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی با پست ها و خطوط انتقال مربوطه به منظور رفع نیاز برق جهت تولید 5 میلیون تن شمش می باشد.


خبرگزاری موج