وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

رشد 15 دلاری نرخ بیلت سی آی اس در ایران

 همزمان با رشد قیمت مواد اولیه و افزایش تقاضا در بازارهای جهانی رخ داد , به گزارش متال بولتن هفته گذشته قیمت بیلت در اغلب بازارهای جهانی، از روند صعودی برخوردار بوده. به دنبال تقویت نسبی تقاضای خرید بیلت از سوی خریداران در کشورهای مختلف واردکننده و افزایش هزینه‌های تولید از جمله رشد قیمت آهن قراضه، تعداد زیادی از تولیدکنندگان بیلت، قیمت‌های فروش خود را بالا بردند.

اما با وجود تحولات به وجود آمده در بازار بیلت، خریداران هنوز در خرید احتیاط به خرج می‌دهند و منتظر شفافیت بیشتر بازار هستند.


آخرین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت در بازار داخلی و صادراتی این کشور، دارای روند صعودی بوده است. رشد نسبی تقاضا و افزایش قیمت آهن قراضه موجب گردید که تولیدکنندگان بیلت ترکیه قیمت فروش خود را در بازار داخلی و برای صادرات افزایش دهند. آخرین قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه به طور متوسط650-640 دلار/تن (تحویل درب کارخانه و بدون احتساب vat) بوده است که در مقایسه با هفته قبل بالغ بر20-10 دلار/تن رشد نشان می‌دهد. همچنین،آخرین قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه معادل 650-640 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته از افزایشی معادل 20 دلار/تن برخوردار بوده است. قیمت‌های پیشنهادی بالاتر معادل 665-660 دلار/تن، فوب نیز گزارش شده است. با رشد قیمت صادراتی بیلت ترکیه، خریداران در خریدهای خود احتیاط‌آمیز عمل می‌نمایند. آخرین قیمت بیلت وارداتی ترکیه معادل 640-630 دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که نسبت به قیمت هفته گذشته حدود 20 دلار/تن رشد داشته است.
اخبار موجود نشان می‌دهد که قیمت معاملاتی بیلت تولیدکنندگان کشورهای CIS در هفته مورد بررسی معادل 620-615 دلار/تن، فوب دریای سیاه بوده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل معادل 25-20 دلار/تن افزایش نشان می‌دهد. افزایش قیمت آهن قراضه علت اصلی رشد قیمت بیلت ذکر شده است. فعالان بازار بر این عقیده‌اند که افزایش قیمت بیلت از سوی تولیدکنندگان کشورهای CIS ادامه خواهد یافت. برخی از تولیدکنندگان این کشورها قیمت‌های پیشنهادی خود را به سطح 645-635 دلار/تن، فوب افزایش داده‌اند.
در هفته موردبررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی‌اف‌آر بنادر کشورهای منطقه خلیج فارس 660-650 دلار/تن، سی اف آر اعلام گردیده است که در مقایسه با هفته قبل معادل20-10 دلار/تن افزایش داشته است. پیشنهاد قیمت 670 دلار/تن، سی‌اف‌آر نیز در بازار شنیده شده است، لکن خریداران از خرید در این سطح از قیمت‌ها امتناع می‌ورزند.

در بازار ایران، آخرین قیمت پیشنهادی بیلت از سوی تولیدکنندگان کشورهای CIS معادل 640-630 دلار/تن، سی‌اف‌آر بنادر شمالی اعلام شده است که نسبت به هفته قبل در حدود 15 دلار/تن افزایش داشته است.

http://www.steels-ne.ws/Bazarahan/Photo-gallery/MiniGal%20Nano%200.3.5/photos/1305031426.jpg


در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در مناطق مختلف چین دارای افزایش بوده است. آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین (با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده) برای گرید 20mnsi، 4577 یوآن/تن (705 دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته بیش از 10 یوآن/تن افزایش داشته است. قیمت بیلت با کیفیت Q235 و Q195 نیز، معادل 4503 یوآن/تن (694 دلار/تن) بوده است که در مقایسه با قیمت هفته گذشته حدود 45 یوآن/تن رشد داشته است. آخرین قیمت بیلت صادراتی چین معادل 857-855 دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل حدود 8 دلار/تن کاهش داشته است.
طبق گزارش متال بولتن قیمت صادراتی میلگرد نیز در هفته مورد بررسی در اغلب بازارهای عمده جهانی، از روند صعودی برخوردار بوده است. رشد نسبی تقاضا به همراه افزایش قیمت بیلت موجب شد که در هفته مورد بررسی تعداد زیادی از تولیدکنندگان میلگرد، قیمت فروش خود را بالا بردند. به دنبال افزایش اخیر قیمت، احتیاط در میان خریداران افزایش یافته است. از بازار ترکیه خبر می‌رسد، قیمت معاملاتی میلگرد در بازار داخلی این کشور و نیز قیمت میلگرد صادراتی، درهفته مورد بررسی، دارای روند افزایشی بوده است. افزایش قیمت بیلت و آهن قراضه و بهبود نسبی تقاضا موجب شد که تولیدکنندگان میلگرد ترکیه قیمت‌های فروش خود را به منظور انتقال رشد هزینه‌های تولید به خریداران، افزایش دهند. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه معادل 720-710 دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام شده است که نسبت به قیمت معاملاتی هفته قبل بالغ بر 30 دلار/تن رشد داشته است. همچنین در بخش صادرات، قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه بالغ بر 720-710 دلار/تن، فوب درج شده است، در حالی که قیمت در هفته گذشته، معادل 680-675 دلار/تن، فوب بوده است.

در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در مناطق مختلف این کشور از روند متفاوتی برخوردار بوده است. قیمت میلگرد در اواخر هفته کاهش یافت ولی متوسط قیمت در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته است. میزان تقاضای خرید میلگرد در بازار داخلی این کشور ضعیف است.آخرین قیمت میلگرد 25-16 در بورس فلزات شانگهای در اواخر هفته به سطح 5000-4800 یوآن/تن رسید که نسبت به اوایل هفته 20 یوآن/تن کاهش داشته، ولی نسبت به هفته قبل رشدی معادل 70-40 یوآن/تن افزایش نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی چین نیز معادل 680-670 دلار/تن، فوب گزارش شده که نسبت به هفته قبل از کاهشی حدود10 تا 20 دلار/تن برخوردار بوده است. در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی میلگرد تولیدکنندگان کشورهای CIS برای تحویل در ماه ژوئن معادل 690-680 دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل و تحت تاثیر رشد قیمت آهن قراضه و بیلت حدود 20 دلار/تن افزایش داشته است. فعالیت خرید میلگرد توسط خریداران در سایر کشورها محدود گزارش شده است وآنها تنها به میزان نیاز فوری خود اقدام به خرید می‌کنند. آخرین قیمت گزارش شده برای میلگرد وارداتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، 710-700 دلار/تن، سی‌اف‌آر است که نسبت به قیمت هفته گذشته بیش از 40 دلار/تن رشد داشته است. افزایش هزینه‌های تولید علت اصلی رشد قیمت میلگرد ذکر شده است. آخرین قیمت پیشنهادی عرضه‌کنندگان میلگرد کشورهای CIS بر مبنای سی‌اف‌آر بنادر شمالی ایران معادل 680-670 دلار/تن گزارش شده است که نسبت به قیمت هفته قبل حدود 5 تا 10 دلار/تن افزایش داشته است. آخرین قیمت میلگرد وارداتی در بازار امارات متحده عربی معادل 2575-2550 درهم/تن (701-694 دلار/تن، وزن تئوریکال) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته حدود 50 درهم/تن افزایش داشته است و فعالیت خرید میلگرد دراین کشور چندان فعال نشده است و اغلب خریداران در انتظار شفافیت بیشتر بازار هستند. قیمت پیشنهادی ترکیه برای صادرات میلگرد به امارات معادل 710-700 دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که نسبت به هفته قبل بیش از 30 دلار/تن افزایش داشته است.


شرکت کارگزاری سی‌ولکس کالا - در روزنامه دنیای اقتصاد