وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

آهن همیشه سود دارد؟

 فصل بهار است. همزمان با پایان فصل سرماه دور تازه ساخت و سازها هم در کشور آغاز می شود. در صورتی که شرایط بازار مسکن با قدری تحول همراه شود، به زودی باید در انتظار اوج گیری بهای مصالح ساختمانی و به خصوص آهن بود.
چندی پیش اخباری در بازار منتشر شده بود که حکایت از رشد قیمت اهن داشت. رئیس اتحادیه آهن فروشان به سرعت چنین اخباری را تکذیب کرد و خبر داد که بازار در ارامش کامل به سر می برد ولی منابع مطلع اعلام کردند که بازار با رشد 20 درصدی بهای آهن همراه بوده است. در همین حال به نظر می رسد که بهای آهن طی روزهایی آ ینده با رشد همراه شود.
دبیرانجمن فولاد کشور هم در گفت وگویی خود با یکی از روزنامه ها چندی اعلام کرده که قیمت فولاد رشد نداشته است. از سوی دیگر ذوب آهن اصفهان هم وعده داده که خبری از رشد قیمت ها نخواهد بود. مدیرعامل این مجموعه اعلام کرده به زودی محموله های آهن روانه بازار می شود. مدیر عامل ذوب آهن با بیان اینکه اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تأثیری بر قیمت محصولات ذوب آهن نداشته است و همچنان محصولات از طریق بورس کالای ایران به مشتریان عرضه می‌شود، گفت:« این شرکت آمادگی دارد نیاز بازار را به‌طور کامل پاسخ دهد.»

ذوب آهن در سال گذشته دو میلیون و دویست هراز تن آهن روانه بازار کرده است. با این حال به نظر می رسد که نگرانی ها در مورد آینده بازار آهن باعث شده تا اخباری در مورد این کالا با چنین شتابی منتشر شود. برخی کارشناسان توصیه می کنند که اگر آهن در اختیار دارید، در نیمه دوم بهار بفروشید.


خبرآنلاین