وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

دلایل نزول قیمت قراضه در بازارهای جهانی

 قیمت فوب آهن قراضه، تحویل در بندر روتردام، در هفته مورد بررسی از روند نزولی برخوردار بوده و در مقایسه با قیمت هفته قبل حدود یک درصد افت داشته است.
به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن، قیمت معاملاتی آهن قراضه (HMS1&280:20)  در هفته مورد بررسی معادل 424-419 دلار/تن، فوب و روتردام گزارش شده است، در حالی که  قیمت هفته گذشته 429-424  بوده است. همچنین قیمت آهن قراضه (HMS1&270:30) وShredded   در هفته مزبور به ترتیب بالغ بر 414-409  دلار/تن و 429-424  دلار/تن، فوب  روتردام گزارش شده است که در مقایسه با هفته گذشته حدود 5 دلار/تن کاهش نشان می‌دهد.

 همانطور که انتظار می‌رفت، کاهش آرام قیمت انواع آهن قراضه در بازارهای جهانی در هفته مورد بررسی ادامه یافت. گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد به دلیل تداوم ضعف حاکم بر بازار محصولات فولادی، کندی تقاضای خرید آهن قراضه از سوی تعدادی از کشورهای عمده واردکننده همچنان ادامه دارد، هرچند اخبار موجود حاکی از بهبود فعالیت خرید از سوی برخی از کشورها است. همچنین باید توجه داشت که اطلاعات به دست آمده از کشورهای مختلف عرضه‌کننده آهن قراضه بیانگر این امر است که موجودی انبارهای آهن قراضه در حال افزایش است و با توجه به فرارسیدن فصل گرما و تسهیل جمع‌آوری آهن قراضه، عرضه‌کنندگان برای فروش موجودی آهن قراضه خود در حال کاهش قیمت‌های پیشنهادی هستند. 



http://www.steels-ne.ws/Bazarahan/Photo-gallery/MiniGal%20Nano%200.3.5/photos/1302617529.jpg


فعالان بازار با در نظر گرفتن شرایط ضعیف جاری در بازار فولاد و عدم اقبال خریداران به خرید آهن قراضه در سطح قیمت‌های فعلی و نیز افزایش عرضه آهن قراضه، بر این عقیده اند که احتمالا افت قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی ادامه یابد. بررسی بازار آهن قراضه ترکیه نشان می‌دهد، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی آهن قراضه وارداتی این کشور از روند نزولی جزئی برخوردار بوده است.

با وجود انتشار اخبار مربوط به شروع فعالیت خرید از سوی تعدادی از فولادسازان ترکیه در روزهای پایانی هفته مورد بررسی، لیکن گفته  می‌شود که هنوز اغلب کارخانه‌های فولادی و تجار آهن قراضه ترکیه از بازار خرید خارج هستند و با توجه به وضعیت بازار محصولات فولادی از حیث کندی تقاضا و افت قیمت‌ها، از پذیرش قیمت‌های فعلی برای خرید آهن قراضه خودداری می‌کنند.  قیمت وارداتی آهن قراضه (HMS1&280:20)  توسط ترکیه در هفته مورد بررسی معادل 449-445 دلار/تن، سی اف آر اعلام گردیده است. در صورتی که قیمت هفته قبل بالغ  بر 450-445 دلار/تن،  سی اف آر بوده  است. قیمت معاملاتی آهن قراضه Shredded نیز معادل 454-450  دلار/تن، سی اف آر ترکیه  اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته بیش از 5 دلار/تن کاهش داشته  است. به علت خروج  فولادسازان ترکیه  از بازار خرید طی  حدود سه هفته اخیر، موجودی انبارهای آنها خیلی پایین آمده است و لذا انتظار می‌رود که در هفته‌های پیش رو به بازار خرید برگردند. اما با توجه به ضعف بازار فولاد تحلیلگران بازار بر این عقیده‌اند که حتی با شروع به خرید توسط تجار ترکیه، مقدار و حجم سفارشات آنها محدود خواهد بود  و لذا امکان  افزایش قیمت  آهن قراضه با شروع به خرید فعالان ترکیه بعید به نظر می‌رسد. به علاوه اینکه به دلیل شرایط فصلی، عرضه آهن قراضه نیز در حال افزایش است.


http://www.steels-ne.ws/Bazarahan/Photo-gallery/MiniGal%20Nano%200.3.5/photos/1302676361.jpg


روزنامه دنیای اقتصاد