وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

احتمال کاهش قیمت سنگ آهن صادراتی هند

مرکز خدمات فولاد ایران- برخی تحلیلگران معتقدند که با کاهش تمایل به خرید چینی ها، بعید نیست طی چند هفته آینده قیمت نقدی سنگ آهن هند کاهش یابد.

با این که صادر کنندگان هندی منتظرند خرید چین اواخر هفته یا اوایل هفته آینده بالاتر برود، احتمالا بازار نقدی در سکوت باقی می ماند.

سفته بازی تجار چینی موجب شد تا هفته اخیر قیمت سنگ آهن در بازار نقدی جهش داشته باشد. این امر مصرف کننده نهایی را نگران نموده حال این سفته باز ها از بازار خارج شده اند و در تلاشند محموله های خریداری شده خود را نقد کنند. از این رو خرید در بازار نقدی کاهش خواهد یافت. علت دیگر افزایش فشار بر صادرات هندی ها، مدت زمان انتظار کشتی ها به خصوص در بنادر شرقی هند به مدت حداقل 8 تا 10 روز می باشد. بدین ترتیب اگر چینی ها هفته آینده معامله کنند زودتر از تعطیلات سال نو چین محموله به دستشان نمی رسد از این رو از خرید خود داری می کنند. ظاهرا قیمت ها به اوج رسیده و کارخانه های محدودی خرید می کنند. از این رو انتظار می رود تا سال نو چینی بازار نقدی در سکوت بماند. البته برخی معتقدند قیمت کاهش نمی یابد و پس از سال نو چینی باز هم قیمت ها صعودی خواهد بود.

منبع:مرکز خدمات فولاد ایران