وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

اعتراض مخالفان افزایش صوری قیمت سنگ آهن به رئیس جمهور رسید

 خبرگزاری فارس: دامنه اعتراض ها به افزایش صوری قیمت سنگ آهن برای کمک به صندوق کارکنان فولاد گسترده تر شد و این بار کانون سهامداران حقیقی با ارسال نامه سرگشاد به رییس‌جمهور، درخواست لغو مصوبه ایمیدرو را کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، به رغم گذشت سه هفته از توقف نماد معاملاتی شرکت های چادرملو، گل گهر ، سرمایه گذاری های امید و توسعه معادن فلزات، هنوز نتیجه ای در مذاکرات مسئولان دو سازمان ایمیدرو و بورس حاصل نشده و کلاف سردرگم چگونگی کمک این دسته شرکت ها و فولادی ها به صندوق کارکنان فولاد هم پیچیده مانده است.
معترضین به افزایش هزینه های شرکت های سنگ آهنی و کاهش سودآوری آنان علاوه بر رایزنی و مذاکره با مسئولان مرتبط، دست به ارسال نامه های سرگشاده به مقامات ارشد هم زده اند تا شاید از این طریق بتوانند مانع از بروز چالشی جدید برای گروهی از شرکت های بورسی شوند.حتی عسکری مارانی مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران هم پیشنهاد اعلان عمومی اعتراض سهامداران حقیقی داده تاعلاوه بر سرمایه گذاران حقوقی ، سرمایه گذاران حقیقی هم بتوانند در این اعتراض ها حضور داشته باشند.

براساس این گزارش، در شرایطی هنوز هیچ واکنش رسمی و شفافی از سوی مسئولان ایمیدرو به این انتقادها نشده که کانون سهامداران حقیقی هم بعد از کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت و مدیرعامل سرمایه ملی ایران، دست به نامه نگاری زد تا اعتراض ها این بار به رئیس جمهور برسد و شاید گرهی از کار باز شود.

متن نامه کانون سهامداران حقیقی
در نامه ابوالفضل متین دبیر کانون سهامداران حقیقی آمده است : در مقطعی که بحران‌های مالی در کشورهای غربی بورس‌ها را به نحوی به چالش کشیده و موجب ایجاد بحران اجتماعی شده است، پویایی و رشد بورس ایران از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد ایران است. لکن اخیرا ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در اقدامی غیرقانونی و نابحق در ادامه سایر اقدامات قبلی خود که از شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان مبالغی را به‌عنوان کمک بلاعوض جهت کسری صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اخذ می‌کرد، اقدامات خود را بنابر توصیه مشاورانی که اهداف غیراقتصادی را دنبال می‌کنند به شرکت‌های سنگ‌آهنی چادرملو و گل‌گهر تسرّی داده است به‌نحوی که میزان دریافتی خود را به مبلغ 000 ,300 ریال در هر تن افزایش داده است.

با توجه به تاثیر این اقدام غیرکارشناسی ایمیدرو که تاثیر مستقیم بر سهام شرکت‌های فولادی و سنگ‌آهنی پذیرفته شده  در بورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس خواهد داشت و باعث خدشه‌دار شدن اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بورس خواهد شد، خواهشمند است به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور فرمایید تا تصمیم ایمیدرو لغو شده و اعتماد مجدد سهامداران به بازار سرمایه جلب شود.

خبرگزاری فارس