وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

تولید فولاد خام 5/11 درصد رشد یافت

 تهران - تا پایان مهرماه سال جاری رقم تولید شمش این فلز به مرز 8 میلیون تن رسید در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید شمش فولادی اندکی بیش از 7 میلیون تن بود.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ در این میان شرکت‌های کاملا خصوصی با تولید 702 هزار تن فولاد خام، رشد بیش از 53 درصدی را به ثبت رساند.
همچنین در این مدت، شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و 141 هزار تن، ‌فولاد خوزستان با یک میلیون و 962 هزار تن و ذوب‌آهن با یک میلیون و 341 هزار تن رتبه‌های اول تا سوم در تولید شمش را دراختیار داشتند.
از سوی دیگر، میزان تولید محصولات فولادی به بیش از 9 میلیون و 672 هزار تن رسید که در برابر تولید 9 میلیون تنی مدت مشابه سال گذشته از رشد 4/6 درصدی برخوردار شد.
در مدت مورد بررسی شرکت‌های خصوصی با تولید دومیلیون و 863 هزار تنی نزدیک به 30 درصد از کل تولید محصولات فولادی را در اختیار داشتند.

در همین حال به ترتیب شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و 219 هزار تن،‌ ملی فولاد با یک میلیون و 991 هزار تن و ذوب‌آهن اصفهان با یک میلیون و 558 هزار تن،‌ بیشترین محصول فولادی را تولید کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)