وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

تولید شمش فولاد کشور، 8میلیون تنی شد

 خبرگزاری موج - میزان تولید فولاد خام کشور در مدت هفت ماه امسال با رشد 11.5درصدی همراه شد.
به گزارش خبرگزاری موج، تا پایان مهرماه سال جاری رقم تولید شمش این فلز به مرز هشت میلیون تن رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته میزان تولید شمش فولادی اندکی بیش از هفت میلیون تن بود.
در این میان شرکت‌های کاملا خصوصی با تولید 702هزار تن فولاد خام، رشد بیش از 53درصدی را به ثبت رساند. میزان تولید شرکت‌های خصوصی نسبت به هفت ماه اول سال گذشته 457هزار تن بود.
همچنین در این مدت، شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و 141 هزار تن، ‌فولاد خوزستان با یک میلیون و 962هزار تن و ذوب‌آهن با یک میلیون و 341هزار تن رتبه‌ های اول تا سوم در تولید شمش را برعهده داشتند.
از سوی دیگر، میزان تولید محصولات فولادی به بیش از 9 میلیون و 672هزار تن رسید که در برابر تولید 9 میلیون تنی مدت مشابه سال گذشته از رشد 6.4درصدی برخوردار شد.
در مدت مورد بررسی شرکت‌های خصوصی با تولید دو میلیون و 863هزار تنی نزدیک به 30درصد از کل تولید محصولات فولادی را در اختیار داشتند.

در همین حال به ترتیب شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و 219هزار تن،‌ ملی فولاد با یک میلیون و 991هزار تن و ذوب‌ آهن اصفهان با یک میلیون و 558هزار تن،‌ بیشترین محصول فولادی را تولید کردند.

خبرگزاری موج