وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

وبلاگ بازار آهن

اخبار روزانه آهن آلات ایران و جهان - معرفی فروشندگان آهن

تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملو 25 درصد بالاتر از ظرفیت تولید

 مدیرعامل چادرملو گفت: میزان تولید کنسانتره سنگ آهن در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نیمه نخست امسال به 25 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر محمود نوریان گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 4میلیون و 354هزار تن از این محصول تولید شد این درحالیست که ظرفیت اسمی چهار خط تولید کنسانتره در چادرملو «برای نیمه ابتدای سال» سه میلیون و 400هزار تن بوده است.
مدیرعامل شرکت چادرملو افزود: در همین حال میزان تولید شش ماه سال جاری حدود3درصد بیش از رقم تولید مدت مشابه سال گذشته است.
از سوی دیگر در این مدت میزان تولید گندله به یک میلیون و 360هزار و نیز سنگ آهن دانه بندی به 585هزار تن رسید که ترتیب با رشد 7.5 و 16.3درصدی نسبت به عملکرد شش ماه ابتدای سال گذشته همراه شد.
نوریان درباره طرح های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار داشت:‌ این شرکت درحال حاضر طرح های «خط پنجم کنسانتره»،‌ «سنگ شکن دوم» و «کارخانه فولاد» را در دست اجرا دارد به طوری که خط پنجم درابتدای سال آینده راه اندازی و سنگ شکن دوم در انتهای سال جاری وارد مدار تولید می شود.
با راه اندازی سنگ شکن جدید، دیگر زمانی صرف تعمیرات نمی شود که این امر سبب رشد تولید خواهد شد. همچنین خط پنجم نیز با ظرفیت اسمی 1.7میلیون تنی در سال ،‌ افزایش قابل توجهی در تولید کنسانتره این شرکت ایجاد می کند.

طرح احداث کارخانه یک میلیون تنی فولاد خام «چادرملو»نیز تا پایان شهریور ماه به پیشرفت بیش از 16درصدی دست یافته است. این کارخانه درکنار دست گندله سازی و احیای مستقیم غدیر ایرانیان واقع شده است.


خبرگزاری مهر